Posted on

ASMR. Bir nevi beyinsel orgazm.

Biraz önce açmış olduğum bloguma bu konuyla başlamak istemezdim ama son birkaç aydır beni en çok cezbeden, hatta kendimi deliler gibi araştırırken yakaladığım bir olgu ASMR. Öncelikle size kısaca ASMR nin ne olduğunu, ne olmadığını, Türkiye’de neden yok denecek kadar az olduğunu ya da yurtdışında son derece profesyonel bir şekilde yapıldığını ve son olarak ASMR nin kaç tipi olduğunu anlatmak istiyorum.

ASMR nin açılımı Automonous Sensory Meridian Response dur. Bu ne biçim bi açılım diye düşünmeyin sakın halk arasındaki “iç gıdıklanması” teriminin literatürdeki adı budur. Çoğu doktor tarafından sürüngen beyin durumu olarak ta bahsedilmektedir. Peki bu ASMR tam olarak nedir? Ne yapar? Nasıl fark edilir? Öncelikle ASMR olgusu beynin fırça, kağıt, klavye, poşet, kağıt gibi günlük hayatta kullandığımız çoğu nesnelerin yavaş hareketlerle çıkardığı seslerin ya da fısıltı gibi günlük hayattın çok daha altında desibele sahip olan seslerin tetiklediği işitme temelli bir his. Bazıları bu hissi, ayakparmaklarından başlayıp yukarı doğru çıktığını, diğerleri de -tam tersine- beyinden başlayıp aşşağıya doğru yayıldığını söylüyor. Şahsen benim için de bahsettiğim ikinci durum oluyor. ASMR ile ilk ilgilenmeye başladığımda insanların bu olguyu nasıl bulduklarını merak ediyordum. Çünkü şahsen ben yanımdaki insanlara “abi hani böyle parayı yavaş sayınca ya da klavyede bir şey yazarken sizin de beyninizden bacaklarıma doğru yayılan ve güzel hissettiren bir his olmuyor mu? ” diye sorduğumda. “Olum bi doktora görün, manyak mısın sen?” tepkisiyle karşılaşmıştım. Ancak avrupalılar ve amerikalılar bu olguyu ilk defa 2000 li yılların başında tecrübe ettiklerinde benim arkadaşlarımın verdiği tepkinin tam tersini vererek bu konuyla ilgili olan tecrübelerini internet üzerinden paylaşmışlar. Sadece kendilerinin başına gelmediğini fark ettiklerindeyse bu olguyla ilgisi olan/ilgilenenleri de kapsayan bir grup kurarak bu olguyu internet ortamında somutlaştırmışlar. Hatta bu durum üzerinde insanlar tecrübelerinin derleyip wikipedia da ilk tanımlamasını yapmaya çalışmışlar. Konunun bilim insanları tarafından incelenmesiyle şimdiki terminolojisi ortaya çıkmış. Tabi eminim ki, facebook, twitter gibi sosyal medya alanlarının eksikliği 2000 lerin başında buradaki olay gibi daha bir çok olayda hissedilmiştir.

Image

Asıl gelelim en önemli olan soruya: sizde ASMR var mı? Olduğunu nasıl anlayabilirsiniz? Hangi ASMR den etkilendiğinizi nasıl öğrenebilirsiniz?

23 Yaşında biri olarak o kadar yaşlı olmadığımı kabul ediyorum, evet. Ancak ben farkında olmadan ASMR tecrübemi çok kücük yaşlardan Bob Ross un TRT2 deki programını izleyerek yaşadım. Fısıltı şeklinde konuşan ve kendisinden çok tuvaline nazikçe sürdüğü fırçaların çıkardığı sesleri dinleyerek bebekler gibi uyuyordum. Bir süre sonra annemin yanında sıkılarak çıktığım alışverişlerin sonunda kasadan çıkartılıp sayılıp öyle verilen paraüstü yeni gözdem olmuştu. Her alışverişin sonunu iple çekerdim. En son hoşuma giden olayda berberde kulağımın hemen yanında işittiğim makas sesleriydi. Bilinçsiz olarak yaptığım bu durumu uzun bir süre unuttuktan sonra ilk bilinçli bir şekilde bu sesleri aramaya geçen sene başladım. Fısıltı şeklinde konuşmalar, fırça, naylon torba, klavye gibi seslere karşı zaafım olduğunu biliyordum. Bu yüzden bu kelimeleri keyword olarak kullanarak youtube da araştırma yaparken ilk defa ASMR kısaltmasıyla karşılaştım. Hayatının hazinesini bulmuş korsan gibi youtube un ASMR dünyasında kaybolduğumu hatırlıyorum. Klavye da yazı yazarken çekilen videolar, dolmakalem saman kağıda yumuşakça şiir yazılırken çekilen videolar. Fısıldayarak kitap okuyan insanlar. Bunlar ilk favorilerimdi. Tam anlamıyla mest olmuştum. Beklediğimden çok daha fazla ASMR ile ilgilenen kullanıcı vardı ve nerdeyse herbirinin videosunun izlenme oranı 300 bin in üzerindeydi. İlk defa o zaman yalnız olmadığımı fark edip sevindiğimi hatırlıyorum. Kısacası ASMR nizin olup olmadığını anlamak sizin elinizde. YouTube a ASMR yazıp içerik içerik gezerek sizde hangi ASMR tipi olduğunu bulabilirsiniz. Tabi başka tip ASMR ler e ilginizi çekebilir. Örnek olarak ben en başta doktor kontrolu şeklinde yapılan ASMR leri sevmiyorum. Şimdiki yeni gözdem onlar oldu. ASMR nin bir tür hastalık olmadığını bilin. Sizde de olabilir, bence gayet eğlenceli ve bu videoların neredeyse hepsini izlerken sonunu görmeden uyuduğumu bilirim. Sadece beyinden ayaklarıma doğru yaydığı güzel hissin yanında uyuyamadığım zamanlarda da yardımının dokundugunu çok gördüm. Kimbilir kaç videoyu mp3 e çevirip otobüste dinleyerek uyumuşumdur. Yazının sonunda size yardımcı olmak adına bildiğim bütün asmr tipleriyle ilgili olan videoların linklerini koyucam 🙂

Image

Şimdi gelelim ASMR ile cinselliğin “sözde” ilgisine;

Geçen gün ASMR ile ilgili biraz daha detaylı araştırma yaparken bize ASMR veren seslerin beyinde, vücudun orgazm sonrası aktive olan bölgesiyle aynı yerde olduğunu öğrendim. Birkaç insan bu yüzden ASMR nin seksüel bir yönelim olduğu sonucunda varmıştı. Benim gibi çoğu kişide de ASMR sırasında böyle bir yönelim yaşamadıklarını açıkça belirtmişlerdi. Düşündüğüm kadarıyla bunun nedeni ASMR çeken çoğu YouTube kullanıcısının bayan olmasından dolayı kaynaklanmakta. Kaç kere kitap kabına uzun kırmızı ojeli tırnaklarıyla yavaşça vuran kadınların videolarını gördüm ya da berber rolünde yavaşça fısıldayarak saç kesen kadınları izledim. Sanırım kadınların ses tipleri ASMR için erkeklerden çok çok daha uygun çünkü o kadar araştırmama rağmen en fazla 3 ya da 4 tane erkek kullanıcının asmr ile ilgili çektiği videolara rastladım. Sanırım durum biraz da ASMR durumunda izlediğiniz videodaki kadının bilinçaltına işlemesi.

Yazımın amacı, böyle bir durumda olup ta fikrini benim arkadaşlarıma anlatmam kadar kolay dışavuramayan kişilerin bu olgunun farkına varıp bu konu hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Sonuçta bu utanılacak bişey değil etrafta bu kadar insanın olduğunu bildikten sonra belki normal bile olabilir. Unutmadan neden bu ASMR olgusunun yurtdışındaki kadar Türkiye de olmadığını da anlatayım. ASMR ile ilgili bilgi sahibi olduktan sonra Türkiye de neredeyse kimsenin bu olgu/fenomen hakkında bir fikri olmadığını fark ettim. Birkaç tane türkçe çekilmeye çalışılmış amatör videoya rastladım ancak kayıt kaliteleri gerek kameradan ya da gerek ses temizliğinden dolayı iyi değildi. Bence birkaç sene içinde çok daha fazla insan bu konuyla ilgili bilgi sahibi olup fikirlerini paylaşmaya başlayacak ve bu şekilde insanların ASMR olgusundan haberleri olacak. O zamana kadar ASMR ile ilgili bilgilerin blog köşelerinden ileri gidebileceğini düşünmüyorum.

Linkler:

http://www.youtube.com/watch?v=KOgeIp2jHE0 ( ASMRrequests isimli kullanıcının çektiği, kargo şirketinde bir çalışan olarak davrandığı video. Bolca klavye ve paketleme sesi duyabilirsiniz:) )

http://www.youtube.com/watch?v=B43E7mjPhI0 ( WhispersUnicorn . isimli kullanıcının erkek berberi rolünde çektiği video, makas sesi sevenler için ideal. Ayrıca bu kullanıcı açık ara favori ASMR artistim.)

http://www.youtube.com/watch?v=CZOxNzMipB8 ( Başka bir WhispersUnicorn . videosu bu videoda ablamız make up artist i oynamakta bolca fısıltı ve fırça darbeleri buabilirsiniz.)

http://www.youtube.com/watch?v=coPKFTqpgJc ( WhispersUnicorn . nın iyi videolarından. Bu artist i sevmemin nedeni çok kaliteli bir şekilde kayıt yapması. Mesela burada 3d mikrofon kullanarak kayıt yapıyor. ASMR tavan:) )

http://www.youtube.com/watch?v=SBNha0PuBMI ( Şimdiye kadar karşılaştığım en uzun asmr videosu. Çok iyi kotarlanmış bir poliklinik rol videosu. Resepsiyonist, hemşire ve doktor olarak oynuyor. Doktor kontrolü, steteskop ve fısıldama sevenler için.)

http://www.youtube.com/watch?v=mRpBK-7zETg ( Ortaçağ da yazılan bir mektup havası katmasıyla favori kalem kağıt ASMR lerimden biri.)

Bazı insanlar fısıldama ya da konuşma olan ASMR videolarından hoşlanmıyorlar o yüzden sizin için sadece materyal tabanlı ASMR sunan ve bu konuda en iyi olan kullanıcının videolarının bulunduğu sayfayı paylaşıyorum. Kullanıcı ismi SOUNDsculptures

http://www.youtube.com/user/SOUNDsculptures/videos

İyi seyirler 🙂

Image

Reklamlar

About emrecertes

https://emrecertes.wordpress.com/about-me/

15 responses to “ASMR. Bir nevi beyinsel orgazm.

  1. Thankyou so much for sharing my blog post! 🙂

  2. dilara

    whispersunicorn benim de en ama en sevdiğim asmr artisti. yalnız olmadığımı öğrenince çok mutlu oldum. güzel bir yazı

    • Yazımı beğenmenize çok sevindim. Asıl yalnız olmadığımı öğrenince ben çok mutlu oldum. Fazladan öneri istersen ASMRrequests i öneririm. Tabi bir whispersunicorn olamaz 🙂

      • dilara

        bi çok asmr artistini takip ediyorum. ASMRrequests dahil. whispersunicorn’dan sonra Pigsbum53 ASMR favorim. GentleWhispering de çok hoşuma gidiyor çok sık video yüklemiyor ama yükleyince harika

  3. bb ⋅

    Burdan tüm asmr sever bağyanlara sesleniyorum, adam gibi bi türkçe asmr kanalı yok lağn bi tane yapın, bu arada güzel yazı zanza

    • Saolasın. Türkçe asmr kanalını geçtim arada sırada yapsalar o bile yeter diyebilirim. Türkçe ASMR bünyede aynı etkiyi yaratacak mı merak içerisindeyim.

  4. roberto ⋅

    çok süper videolar var

  5. yunus ⋅

    çok küçük yaşlardan beri tadını çıkardığım ancak son 3 senedir somut bir şekilde ‘ne olduğunu’ bilerek yaşadığım şeydir. bakkaldaki para üstü de ilk göz ağrılarımdan.

    Yazı mükemmel eline sağlık. Daha güzel nasıl bir türkçe açıklama olabilirdi bilemiyorum.

  6. ferhan ⋅

    Çok güzel ve açıklayıcı olmuş teşekkürler arkaslarımdan bende aynı tepkiyi görmüştüm 🙂

    ASMR tür olarak yemek yerken çıkan ses süper bence 🙂

    Eline sağlık..

  7. Oguz_Oz ⋅

    Biliyodum lan yalnız olmadığımı 😀 Bilgiler için çok saol kardeşim.

  8. saatkaç ⋅

    Bunlarda asmr sayılırmı bilmem ama beni baya uyutuyo

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s